Procedure for klager
Klageregler for handelsvirksomheden Canna b2b s.r.o., med hjemsted pa Žižkova 708, Příbram II, 261 01, Tjekkiet, ID: 02023024, moms: CZ02023024, registreret under fil nr. C 214621 i handelsregistret, der fores af byretten i Prag, (i det folgende benaevnt "Saelger"), for salg af varer og levering af tjenester til fysiske personer - forbrugere (i det folgende benaevnt "Kober") gennem onlinebutikken, der drives pa internetadressen www.cannabizoo.com (i det folgende benaevnt "klageproceduren").
I. Generelle bestemmelser
1. Klageprocedure. Denne klageprocedure er en integreret del af de generelle vilkar og betingelser for salg til forbrugere (i det folgende benaevnt "GTC-C"), og den fastlaegger de trin, der skal folges, nar der indgives en klage over varer eller tjenester kobt hos saelgeren.
2. Kobers forpligtelse til at gore sig bekendt med klageproceduren og GTC-C. Kober er forpligtet til at gore sig bekendt med klageproceduren og GTC-C, for han bestiller varer eller tjenester.
3. Kobers samtykke. Ved at indga kontrakten og acceptere varerne eller en tjenesteydelse fra saelgeren, udtrykker koberen sit samtykke til klageproceduren.
4. Definitioner. Definitioner af begreber indeholdt i Reklamationsproceduren har forrang for definitioner i GTC-C. Hvis denne klageprocedure ikke definerer et udtryk, har udtrykket den betydning, der er defineret i GTC-C. Hvis det ikke er defineret der, har det den betydning, som det almindeligvis anvendes i gyldige og effektive generelt bindende lovbestemmelser.
5. Gaeldende bestemmelser. Handteringen af klager er underlagt bestemmelserne i lov nr. 89/2012 Sb., Civil Code, og lov nr. 634/1992 Sb., On Consumer Protection, begge med aendringer.
II. Regler for klager
1. Hvordan man indgiver en klage. Koberen kan indgive en klage som folger:
a) Personligt i ethvert af Saelgers forretningslokaler i de pagaeldende lokalers abningstid.
b) Skriftligt ved at sende klagen til folgende adresse pa saelgers forretningssted: Canna b2b, s.r.o., Žižkova 708, 261 01 Příbram II, Tjekkiet.
2. Kontakttelefonnummer i forbindelse med en klage. Saelgeren kan ogsa kontaktes via e-mail pa contact@cannabizoo.com.
3. Indgivelse af en klage fra Kober. Kober skal indsende / sende de varer, der reklameres over, til saelger, herunder alle dele af varerne og en behorigt udfyldt reklamationsrapport, hvis eksempel kan downloades her fra siden. Kober skal vedlaegge reklamationsrapporten den relevante faktura eller pa anden trovaerdig made bevise, at han eller hun har kobt de reklamerede varer af saelger. Hvis Kober ikke vedlaegger Reklamationsrapporten til reklamationen eller ikke udfylder den behorigt, kan Saelger afvise reklamationen uden yderligere handling.
4. Fuldstaendighed af de varer, der reklameres over. Kober er forpligtet til at indsende varerne til reklamationsbehandling fuldstaendigt. Hvis de varer, der er indsendt af koberen, er ufuldstaendige, og fuldstaendigheden af varerne er nodvendig for at bestemme eksistensen af den pastaede mangel og / eller for at fjerne den, begynder tidsperioden for afvikling af kravet forst efter levering af de manglende dele.
5. Hygiejnekrav ved indsendelse. Ved reklamation er Kober forpligtet til at indsende de reklamerede varer rene, i overensstemmelse med hygiejneforskrifter og generelle hygiejneprincipper. Hvis de indsendte varer ikke opfylder hygiejnebestemmelserne og de generelle hygiejneprincipper, kan saelgeren afvise reklamationen.
6. Afsendelse af de reklamerede varer. Safremt kober sender varen til saelger eller et servicecenter med post eller anden transportor, er kober forpligtet til at pakke den reklamerede vare i en egnet og tilstraekkelig beskyttende emballage, der opfylder transportkravene, saledes at varen ikke beskadiges under transporten. Hvis der sendes skrobelige varer, skal pakken maerkes med passende symboler. Kober har ret til at fa refunderet de omkostninger, som han eller hun med rimelighed har brugt pa at fremsaette en reklamation.
7. Kobers samarbejde. Kober er forpligtet til at yde saelger al den bistand, der er nodvendig for at konstatere eksistensen af den paberabte mangel og for at afhjaelpe denne (herunder afprovning eller demontering af produktet).
8. Ojeblikkelig meddelelse om mangler. Kober er forpligtet til at underrette saelger om en mangel umiddelbart efter, at manglen er blevet opdaget. Undladelse heraf kan medfore, at saelger afviser reklamationen.
9. Almindelig slid og aelde. Almindelig slitage af varer anses ikke for at vaere en mangel.
10. Fejl forarsaget af kober. Kober har ingen rettigheder i forbindelse med mangelfuld opfyldelse, hvis Kober selv har forarsaget manglen.
11. Salg af brugte og mangelfulde varer. Hvis en vare er solgt som brugt, kan der ikke gores mangler gaeldende svarende til graden af varens brug eller slitage pa det tidspunkt, hvor varen blev kobt af Kober. I tilfaelde af produkter, der saelges til en lavere pris, fordi de (selv om de er nye) har en defekt pa salgstidspunktet, er det ikke muligt at paberabe sig defekter, som produktets kobspris blev reduceret pa grund af. Saelger er forpligtet til at oplyse kober om, at en vare er behaeftet med en mangel, og hvilken mangel der er tale om, medmindre manglen fremgar tydeligt af salgsgenstanden.
12. Data og oplysninger pa det reklamerede produkt. Saelger er ikke ansvarlig for kobers data og informationer, der er lagret pa harddisken, i hukommelsen eller pa andre databaerere, som er en del af den vare, der overtages i forbindelse med reklamationen, og heller ikke for tab af sadanne data og informationer.
13. Reparation af produktet af en autoriseret service. Kober kan ogsa udove sin ret til reparation af produktet pa et autoriseret servicecenter. Produktet kan leveres af koberen personligt eller med post eller anden transportor. Listen over autoriserede servicecentre er vedlagt garantibeviset, eller saelgeren kan give den til koberen pa anmodning.
14. Bekraeftelse af modtagelse af reklamationen. Saelger bekraefter over for kober modtagelsen af reklamationen.
III. Garantiperiode
1. Tidsfrister for udovelse af rettigheder. Kober er berettiget til at gore sine rettigheder som folge af mangler gaeldende inden for den frist, der folger af almindeligt gaeldende retsregler, medmindre en laengere frist er aftalt mellem Saelger og Kober.
2. Ansvar for mangler og kvalitetsgaranti. Ansvar for mangler og kvalitetsgaranti for forbrugere er yderligere reguleret af bestemmelserne i artikel VII i GTC-C, som kober kan gore sig bekendt med her.
IV. Afgorelse af klager
1. Periode for afvikling af krav. Saelger eller en medarbejder, der er bemyndiget af Saelger, skal undersoge og afvikle kravet straks, i komplekse tilfaelde inden for 3 (i ord: tre) arbejdsdage. Denne periode omfatter ikke en rimelig tid, der er nodvendig for ekspertvurdering af manglen, afhaengigt af typen af det produkt eller den tjenesteydelse, der reklameres over. Saelger skal afvikle kravet senest 30 (i ord: tredive) dage fra datoen for kravet, medmindre en laengere periode er aftalt mellem Saelger og Kober.
2. Mader at handtere klager pa. Reklamationer handteres pa folgende mader:
- Hvis manglen kan afhjaelpes uden ugrundet ophold, har kober ret til vederlagsfri afhjaelpning af manglen.
- Kober kan endvidere kraeve levering af et nyt mangelfrit produkt, medmindre det er urimeligt pa grund af mangelens karakter. Hvis manglen kun vedrorer en del af produktet, kan kober kun kraeve udskiftning af denne del. Hvis kober ikke kan bruge produktet korrekt pa grund af gentagen forekomst af defekten efter reparation eller pa grund af et storre antal defekter, har han eller hun ret til at modtage et nyt produkt eller fa den relevante komponent udskiftet, selv i tilfaelde af en aftagelig defekt.
- Kober har ret til at traekke sig ud af kontrakten og kraeve tilbagebetaling af kobsprisen, hvis manglen ikke kunne fjernes ved reparation eller udskiftning, hvis saelgeren undlod at fjerne manglen inden for den lovbestemte periode, eller hvis koberen ikke kan bruge produktet korrekt pa grund af gentagelse af manglen efter reparation eller pa grund af et storre antal mangler.
- Kober har ret til at kraeve en rimelig rabat, hvis han eller hun ikke haever aftalen eller ikke udover retten til at modtage et nyt produkt uden mangler eller at fa den defekte komponent udskiftet eller produktet repareret, forudsat at saelger ikke er i stand til at levere et nyt produkt uden mangler eller at udskifte dets komponent eller at reparere produktet eller undlader at afhjaelpe situationen inden for en rimelig periode, eller hvis afhjaelpningen vil medfore vaesentlig ulempe for kober.
3. Bekraeftelse af afvikling af krav. Nar reklamationsproceduren er afsluttet, skal Saelger bekraefte over for Kober datoen og metoden for behandling af reklamationen og, hvis det er relevant, reparationen og dens varighed i kopien af reklamationsrapporten. Hvis Saelger vurderer reklamationen som uberettiget, har Kober ret til at modtage en skriftlig begrundelse med angivelse af arsagerne til reklamationens afvisning.
Reklamationsproceduren traeder i kraft den 1.9. 2024
Saelger forbeholder sig ret til at foretage aendringer i klageproceduren.
For at indgive en klage bedes du bruge Retino Complaints Portal - HER (foretrukken metode)
Klager kan ogsa indgives via klageformularen - HER