Generelle vilkår og betingelser for salg til forbrugere
Generelle vilkar og betingelser for handelsselskabet Canna b2b s.r.o., Žižkova 708, 261 01, Příbram II, Tjekkiet, ID-nr.: 02023024, registreret i handelsregistret, der fores af byretten i Prag under sp. C 214621 (i det folgende benaevnt »Saelger«) for salg af varer gennem onlinebutikken pa internetadressen www.cannabizoo.com til fysiske eller juridiske personer - ivaerksaettere, der handler inden for deres forretningsaktiviteter (i det folgende benaevnt »Kober«) ((i det folgende benaevnt »GTC-C«)
I. Indledende bestemmelser
1. GTC-C regulerer gensidige rettigheder og forpligtelser for de kontraherende parter, der opstar i forbindelse med eller pa grundlag af kobskontrakten eller servicekontrakten (i det folgende benaevnt "kontrakten") indgaet mellem saelgeren og en fysisk person - forbruger ved hjaelp af saelgerens e-shop. Saelgeren driver e-shoppen pa internetadressen www.cannabizoo.com via webgraensefladen (i det folgende "E-shop Web Interface").
2. GTC-C regulerer yderligere de kontraherende parters rettigheder og forpligtelser ved brug af saelgers websted placeret pa www.cannabizoo.com (i det folgende benaevnt "webstedet") og andre relaterede juridiske forhold.
3. GTC-C gaelder ikke for tilfaelde, hvor den person, der har til hensigt at kobe varer eller kraeve tjenester fra saelgeren, handler i lobet af hans eller hendes forretningsaktiviteter, nar han bestiller varerne eller tjenesterne, eller hvis personen er en juridisk enhed. I sadanne tilfaelde reguleres den indgaede kontrakt af de generelle forretningsbetingelser for forretningsforbindelser med fysiske personer - ivaerksaettere eller juridiske enheder, som kan findes her.
4. Bestemmelser, der afviger fra GTC-C, kan aftales i kontrakten. Afvigende bestemmelser i kontrakten har forrang i forhold til bestemmelserne i GTC-C.
5. GTC-C udgor en integreret del af kontrakten. Kontrakten og GTC-C er udfaerdiget pa tjekkisk. Kontrakten vil blive indgaet pa tjekkisk.
6. Saelger kan aendre eller supplere ordlyden af GTC-C. Denne bestemmelse berorer ikke de rettigheder og forpligtelser, der opstar i lobet af gyldighedsperioden for GTC-C's tidligere ordlyd.
II. Brugerkonto
1. Kobere, der har registreret sig pa hjemmesiden, kan fa adgang til deres brugergraenseflade. Koberen kan bestille varer eller tjenester fra hans eller hendes brugergraenseflade (i det folgende benaevnt "Brugerkonto"). Hvis E-shoppens webgraenseflade tillader det, kan koberen ogsa bestille varer eller tjenester uden registrering direkte fra E-shoppens webgraenseflade.
2. Ved registrering pa hjemmesiden og bestilling af varer eller tjenester er koberen forpligtet til at angive alle oplysninger korrekt og sandfaerdigt. Kober er forpligtet til at opdatere de data, der er angivet i brugerkontoen, ved enhver aendring heraf. De data, som Kober har angivet pa Brugerkontoen og ved bestilling af varer eller tjenesteydelser, vil blive betragtet som korrekte af Saelger.
3. Hvis koberen udfylder data om en juridisk enhed (firmanavn, virksomhedsidentifikationsnummer og skatteregistreringsnummer), vil saelgeren betragte kobers handling som foretaget pa vegne af den juridiske enhed og vil behandle den juridiske enheds ordre i overensstemmelse med afsnit 3 i artikel I. herfor.
4. Adgang til brugerkontoen er sikret med et brugernavn og en adgangskode. Kober er forpligtet til at opretholde fortrolighed vedrorende data, der er nodvendige for at fa adgang til hans eller hendes brugerkonto og bemaerker, at saelgeren ikke er ansvarlig for koberens overtraedelse af denne forpligtelse.
5. Kober er ikke berettiget til at tillade tredjeparter at bruge brugerkontoen.
6. Saelger kan opsige Brugerkontoen, isaer hvis Kober ikke har brugt sin Brugerkonto i mere end 1 (i ord: et) ar, eller hvis Kober misligholder sine forpligtelser i henhold til den indgaede Kontrakt (herunder GTC-C).
7. Kober anerkender, at brugerkontoen muligvis ikke er tilgaengelig kontinuerligt, isaer pa grund af den nodvendige vedligeholdelse af saelgers hardware- og softwareudstyr eller den nodvendige vedligeholdelse af tredjeparts hardware og software.
III. Indgaelse af kontrakt
1. E-shop Web Interface indeholder listen over varer og tjenester, der tilbydes af saelgeren, herunder deres priser. Priserne pa varerne og tjenesterne er angivet inklusive mervaerdiafgift. De inkluderer ogsa alle relaterede gebyrer og, hvis relevant, eventuelle licensafgifter og royalties. Tilbuddet om varer og tjenester samt priserne pa de tilbudte varer og tjenester forbliver gyldige i hele den periode, hvor de vises i E-shop Web Interface. Denne bestemmelse begraenser ikke Saelgers mulighed for at indga Kontrakter pa individuelt aftalte betingelser.
2. Alle tilbud om salg af varer og levering af tjenester, der er placeret i E-shop Web Interface, er ikke-bindende, og saelgeren er ikke forpligtet til at indga en kontrakt om salg af varerne eller levering af tjenesterne.
3. E-shop Web Interface angiver ogsa omkostningerne ved emballering og levering af varerne og tjenesterne. Oplysninger om omkostninger forbundet med emballering og levering af varer og tjenester vist i E-shop Web Interface gaelder kun for varer og tjenester leveret inden for Tjekkiets omrade.
4. For at bestille varerne eller tjenesterne skal koberen udfylde bestillingsformularen i E-shop Web Interface. Isaer skal folgende oplysninger indtastes i formularen:
- bestilte varer og tjenester (Koberen skal "laegge" de bestilte varer eller tjenester i online-indkobskurven i E-shop Web Interface);
- betalingsmetode for prisen pa varer og tjenester, pakraevet made at levere de bestilte varer og tjenester pa; og
- oplysninger om omkostninger forbundet med levering af de bestilte varer og tjenester
(i det folgende samlet benaevnt "Ordren").
5. Inden ordren sendes til saelgeren, har koberen mulighed for at kontrollere og om nodvendigt aendre de data, som han eller hun har indtastet i ordren; dette giver koberen mulighed for at identificere og rette fejl, der er begaet ved udfyldelsen af ordren. Koberen sender derefter ordren til saelgeren ved at klikke pa knappen "Send". Saelger vil betragte de data, der er angivet i ordren, som korrekte. Efter modtagelse af Ordren vil Saelger straks anerkende modtagelsen af Ordren ved at sende Kober en bekraeftelses-e-mail til Kobers e-mail-adresse angivet i Brugergraensefladen eller i Ordren (herefter "Kobers e-mail-adresse").
6. Saelger er altid berettiget til, afhaengigt af Ordrens art (maengde af varer, omfang af tjenester, pris, anslaede leveringsomkostninger), at bede Kober om yderligere at bekraefte Ordren (f.eks. skriftligt eller telefonisk).
7. Det kontraktlige forhold mellem Saelger og Kober opstar ved levering af Ordrebekraeftelsen (accept), som Saelger har sendt til Kober via e-mail til Kobers E-mailadresse.
8. Kober anerkender, at Saelger ikke er forpligtet til at indga en Kontrakt, isaer med personer, der tidligere vaesentligt har misligholdt deres forpligtelser over for Saelger.
9. Kober er indforstaet med brugen af fjernkommunikationsudstyr til indgaelse af kontrakten. Omkostninger afholdt af Kober ved brug af fjernkommunikationsudstyr i forbindelse med indgaelse af Kontrakten (omkostninger til internetforbindelse, omkostninger til telefonopkald) skal afholdes af Kober.
10. Medmindre andet er angivet for den relevante tjeneste, kan saelgeren begynde at levere den bestilte tjeneste, selv for udlobet af den tilladte periode for tilbagetraekning fra kontrakten.
IV. Pris for varer og tjenesteydelser, betalingsbetingelser
1. Prisen pa varer og tjenester og eventuelle omkostninger forbundet med levering af varerne eller levering af tjenester i henhold til kontrakten kan betales af koberen til saelgeren pa folgende mader:
- kontant betaling ved levering pa det sted, der er angivet af Kober i Ordren;
- ikke-kontant betaling til Saelgers konto: IBAN: CZ73 2010 0000 0026 0256 6393, SWIFT: FIOBCZPPXXX (for betalinger i EUR) hos Fio Banka (herefter "Saelgers konto");
- ikke-kontant betaling til Saelgers konto nr.2702566390/2010, IBAN: CZ04 2010 0000 0027 0256 6390, SWIFT: FIOBCZPPXXX (for betalinger i CZK) hos Fio Banka (herefter "Saelgers konto");
- ikke-kontant betaling via GoPay-betalingssystemet.
2. Sammen med prisen pa varer eller tjenester skal koberen ogsa betale saelgeren de omkostninger, der er forbundet med emballering og levering af varer eller levering af tjenester til det aftalte belob. Medmindre andet udtrykkeligt er angivet, skal den angivne pris forstas som inklusive de omkostninger, der er forbundet med levering af varerne eller levering af tjenester, og inklusive eventuelle licensafgifter.
3. I tilfaelde af kontant betaling eller kontant/afhentning ved levering skal prisen betales ved overtagelse af de bestilte varer eller tjenester. I tilfaelde af en ikke-kontant betaling forfalder prisen inden for 7 (i ord: syv) dage fra kontraktens indgaelse.
4. Hvis koberen vaelger en ikke-kontant betaling, vil han eller hun vaere forpligtet til at angive transaktionens variable symbol, nar han betaler prisen pa varer og tjenester. I tilfaelde af en ikke-kontant betaling er Kobers forpligtelse til at betale prisen opfyldt pa det tidspunkt, hvor det relevante belob krediteres Saelgers konto.
5. Saelger kan anmode om fuld betaling af prisen, for han sender varerne eller leverer tjenesten til kober.
6. Eventuelle rabatter pa prisen, som Saelger yder til Kober, kan kombineres.
7. Hvis det er saedvanligt i forretningspraksis, eller hvis det er fastsat i generelt bindende lovbestemmelser, vil saelgeren udstede et skattedokument til koberen - faktura for betalinger foretaget i henhold til kontrakten. Saelger er momspligtig. Saelger udsteder skattedokumentet - fakturaen til Kober, efter at Kober har betalt prisen for Ordren og sender dokumentet i elektronisk form til Kobers e-mail-adresse eller vedlaegger det med den sendte Ordre.
V. Tilbagetraekning fra kontrakten
1. Kober anerkender, at i henhold til § 1837 i lov nr. 89/2012 Sb., Civil Code, som aendret (herefter "Civil Code"), kan Kober, som forbruger, ikke traekke sig tilbage fra en kobskontrakt:
a) for levering af tjenester, hvis de blev udfort med forbrugerens forudgaende udtrykkelige samtykke inden udlobet af fristen for tilbagetraekning, og ivaerksaetteren informerede forbrugeren inden indgaelsen af kontrakten om, at forbrugeren derved ville miste retten til at traekke sig tilbage fra kontrakten,
b) for levering af varer eller en tjeneste, hvis faktiske vaerdi afhaenger af udsving pa det finansielle marked, som ivaerksaetteren ikke kan kontrollere, og som kan forekomme under fristen for tilbagetraekning,
c) for levering af alkoholholdige drikkevarer, der forst kan leveres efter tredive dage, og hvis faktiske vaerdi afhaenger af udsving pa det finansielle marked, som ivaerksaetteren ikke kan kontrollere,
d) for levering af varer, der blev aendret efter forbrugerens specifikationer eller personaliseret,
e) for levering af varer, der er udsat for hurtig nedbrydning, samt varer, der blev uigenkaldeligt blandet med andre varer efter levering,
f) for reparations- eller vedligeholdelsesarbejde udfort pa forbrugerens anmodning pa et sted udpeget af forbrugeren; dette gaelder dog ikke i tilfaelde af efterfolgende reparationer, der ikke er anmodet om, eller levering af andre reservedele end dem, der er anmodet om,
g) for levering af varer i forseglet emballage, som forbrugeren har brudt efter levering, og som ikke er egnet til returnering af hygiejniske arsager,
h) for levering af lyd- eller videooptagelser eller computersoftware, hvis deres originale emballage blev brudt af forbrugeren efter levering,
i) for levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner,
j) for indkvartering, transport, catering eller fritidsaktiviteter, hvis ivaerksaetteren leverer tjenesten eller varerne pa en bestemt dato eller et bestemt tidspunkt,
k) indgaet pa en offentlig auktion i overensstemmelse med loven om offentlige auktioner, eller
l) for levering af digitalt indhold, der ikke leveres pa et handgribeligt medium, hvis det blev leveret med forudgaende udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren inden fristen for tilbagetraekning fra kontrakten, og hvis ivaerksaetteren informerede forbrugeren inden indgaelse af kontrakten om, at forbrugeren derved mister fortrydelsesretten.
2. Hvis tilbagetraekning fra kontrakten ikke er udelukket af bestemmelserne i forste afsnit i artikel V. eller ikke er mulig af andre grunde, kan koberen traekke sig tilbage fra kontrakten i overensstemmelse med bestemmelserne i afsnit 1829 ff. i civilloven inden for 14 (i ord: fjorten) dage fra den dag, hvor koberen eller en person, der er udpeget af koberen, accepterede leveringen. For at overholde fortrydelsesfristen skal meddelelsen om fortrydelse sendes inden udlobet af den relevante periode. Kober kan sende meddelelsen om fortrydelse af aftalen til saelgers adresse (herunder, men ikke begraenset til, adressen pa saelgers forretningssted) eller til saelgers e-mailadresse contact@cannabizoo.com. Kober kan ogsa anvende den standardfortrydelsesformular, som er en del af GTC-C.
3. Hvis kober traeder tilbage fra kontrakten i overensstemmelse med artikel V, stk. 2, i GTC-C, annulleres kontrakten fra begyndelsen. Varerne skal returneres til saelgeren senest 14 (i ord: fjorten) dage efter, at koberen har sendt saelgeren meddelelsen om tilbagetraekning fra kontrakten. Varerne skal returneres til Saelger i ubeskadiget og ikke slidt stand og sa vidt muligt i original emballage. Kober skal baere omkostningerne ved returnering af varerne, hvis varernes art ikke tillader returnering pa saedvanlig vis. De maksimale omkostninger ved returnering af sadanne varer anslas til CZK 10.000 (i ord: ti tusind tjekkiske kroner) / EUR 400 (i ord: fire hundrede euro).
4. Hvis kober traekker sig fra kontrakten i overensstemmelse med andet afsnit i artikel V. i GTC-C, skal saelger returnere de modtagne midler til kober senest 14 (i ord: fjorten) dage efter kobers tilbagetraekning fra kontrakten (i tilfaelde af en kontrakt om kob af varer senest 14 dage efter modtagelse af de returnerede varer eller bevis for, at kober har sendt varerne tilbage til saelger, alt efter hvad der sker forst). Saelgeren skal refundere belobet som en ikke-kontant overforsel til den konto, der er angivet af koberen (medmindre koberen angiver en anden betalingsmetode, forudsat at en sadan anden metode ikke medforer yderligere omkostninger for saelgeren). Det refunderede belob skal omfatte eventuelle omkostninger ved returnering af leveringen til saelgeren (undtagen yderligere omkostninger, der palober som folge af, at koberen vaelger en anden leveringsmetode end den billigste standardleveringsmetode, der tilbydes af saelgeren). Saelger kan ogsa refundere det belob, der er betalt af Kober, nar Kober returnerer varerne.
5. Kober anerkender, at safremt de af Kober returnerede varer er beskadigede, slidte, delvist forbrugte eller deres vaerdi pa anden made er forringet som folge af, at varerne er handteret pa anden made, end hvad der er nodvendigt for at fa kendskab til varernes art og egenskaber, herunder deres funktionalitet, er Saelger berettiget til erstatning for den opstaede skade fra Kober. Saelger kan ensidigt modregne sit krav pa erstatning i Kobers krav pa tilbagebetaling af kobesummen eller en del heraf. I tilfaelde af tilbagetraekning fra en kontrakt om tjenester, hvis udforelse allerede er startet, men endnu ikke er fuldt leveret, er koberen forpligtet til at betale en forholdsmaessig del af prisen for allerede leverede tjenester, og i tilfaelde af tilbagetraekning er koberen kun berettiget til refusion af den resterende del af den pris, han eller hun har betalt for tjenesten.
6. Indtil varerne er modtaget af koberen, eller en tjenesteydelse er leveret til ham eller hende, kan saelgeren til enhver tid traekke sig ud af kontrakten. Saelger skal i sa fald uden ugrundet ophold tilbagebetale kobesummen til Kober ved kontant overforsel til den af Kober angivne konto.
7. Hvis der gives en gave til koberen sammen med varerne eller en tjeneste, indgas gaveaftalen mellem saelgeren og koberen med det forbehold, at hvis koberen traekker sig ud af kontrakten, bliver gaveaftalen vedrorende en sadan gave ineffektiv, og koberen er forpligtet til at returnere den leverede gave til saelgeren sammen med varerne. I dette tilfaelde forbeholder Saelger sig ret til at refundere prisen eller en del heraf forst efter modtagelse af den leverede gave.
VI. Transport, levering af varer og levering af tjenester
1. Metoden til levering af varer og levering af tjenester bestemmes af saelgeren, medmindre andet er fastsat i kontrakten. Hvis transportmetoden arrangeres pa kobers anmodning, baerer kober risikoen og eventuelle yderligere omkostninger forbundet med denne transportmetode.
2. Hvis Saelger i henhold til Kontrakten er forpligtet til at levere varerne til et sted eller levere aftalte ydelser pa et sted, der er bestemt af Kober i Ordren, skal Kober overtage de leverede varer eller tillade levering af ydelserne pa sadanne aftalte steder. Hvis kober ikke overtager varerne ved levering, kan saelger opkraeve et opbevaringsgebyr pa 100 CZK (hundrede tjekkiske kroner) og har ogsa ret til at ophaeve kontrakten.
3. Hvis varerne af arsager, der skyldes kober, skal leveres gentagne gange eller pa en anden made end angivet i ordren, skal kober betale de omkostninger, der er forbundet med den gentagne levering af varerne eller omkostninger forbundet med den alternative leveringsmetode.
4. Ved overtagelse af varerne fra transportoren er koberen forpligtet til at kontrollere, at varernes emballage er intakt, og hvis koberen finder nogen mangler, skal han straks informere transportoren. I tilfaelde af beskadigelse af emballagen, der indikerer uautoriseret adgang til forsendelsen, er kober ikke forpligtet til at overtage forsendelsen fra transportoren. Ved at underskrive folgesedlen bekraefter koberen, at emballagen til forsendelsen, der indeholder varerne, ikke blev beskadiget.
5. Parternes ovrige rettigheder og forpligtelser i forbindelse med transport af gods kan vaere reguleret af Saelgers saerlige leveringsbetingelser, safremt disse er udstedt af Saelger.
6. Saelger er forst berettiget til at pabegynde levering af den bestilte ydelse, nar saelger har modtaget betaling for ydelsen.
VII. Ansvar for mangler, garanti
1. Parternes rettigheder og forpligtelser vedrorende saelgers ansvar for mangler, herunder saelgers garantiansvar, er reguleret af gaeldende generelt bindende lovbestemmelser, isaer af de relevante bestemmelser i civilloven. Saelger yder 24 maneders (i ord: fireogtyve maneder) garanti pa forbrugsvarer og 6 maneders (i ord: seks maneder) garanti pa bestilte tjenesteydelser.
2. Saelgeren er ansvarlig over for koberen for, at det solgte produkt eller den leverede tjeneste er i overensstemmelse med kontrakten, isaer for at produktet eller tjenesten er fri for mangler. Overensstemmelse med aftalen betyder, at det solgte produkt er af den kvalitet og har de egenskaber, der er aftalt i aftalen, er egnet til formalet og er i overensstemmelse med den beskrivelse, der er givet af saelgeren, producenten eller dennes repraesentant, det opfylder kravene i lovbestemmelserne og leveres i passende maengde, omfang eller vaegt.
3. Hvis varerne eller tjenesterne ikke er i overensstemmelse med kontrakten ved kobers modtagelse (herefter "manglende overensstemmelse med kontrakten"), har kober ret til levering af nye varer eller levering af de manglende varer eller ny levering af tjenesten uden mangler, fjernelse af mangler ved reparation af varerne, en passende rabat pa prisen eller til tilbagetraekning fra kontrakten i overensstemmelse med de betingelser, der er angivet i saelgers klageprocedure (herefter "klageprocedure"), som kan ses her. Kober skal ved meddelelse til saelger om manglen eller umiddelbart efter meddelelsen meddele saelger, hvilken ret han eller hun har valgt som afhjaelpning. Kober kan ikke aendre den valgte mulighed uden saelgers samtykke, bortset fra tilfaelde, hvor kober har anmodet om afhjaelpning af en mangel, og manglen viser sig at vaere uoprettelig. Safremt kober ikke rettidigt vaelger sin ret, vil saelger handle i overensstemmelse med de relevante bestemmelser i gaeldende lovgivning.
4. Bortset fra letfordaervelige eller brugte varer er saelger ansvarlig over for kober for mangler, der opstar som manglende overensstemmelse med kontrakten efter modtagelse af varen i garantiperioden (garantien).
5. I tilfaelde af kontrakt om tjenester er saelgeren ansvarlig over for koberen for mangler, der opstar som manglende overensstemmelse med kontrakten efter levering af tjenesten i garantiperioden (garantien) i henhold til forste afsnit i artikel VII. i GTC-C.
6. Det betragtes ikke som en mangel, der forarsager manglende overensstemmelse, hvis de leverede varer eller leverede tjenester ikke har nogen karakteristika, egenskaber eller ikke er af kvalitet ud over det niveau eller omfang, der udtrykkeligt er angivet.
7. Saelger er derfor ikke ansvarlig for bl.a. interoperabilitet af data leveret af Saelger med kobers eller tredjemands hardware eller software, som ikke udtrykkeligt er angivet ved den pagaeldende ydelse. Safremt kobers eller tredjemands registreringer eller data gar tabt eller beskadiges som folge af kobers forkerte, uautoriserede eller uhensigtsmaessige fremgangsmade eller brug af data leveret af saelger, herunder reverse engineering, er saelger ikke ansvarlig for nogen herved opstaet skade eller folgeskade.
8. Kober skal udove alle rettigheder, der folger af saelgers mangelsansvar, herunder saelgers garantiansvar, i saelgers butik pa Pražská 145, 261 01 Příbram II. En reklamation anses for indgivet pa det tidspunkt, hvor Saelger fra Kober har modtaget de reklamerede varer eller oplysninger om en mangel ved en leveret ydelse.
9. Parternes ovrige rettigheder og forpligtelser i forbindelse med saelgers ansvar for mangler er naermere reguleret i reglerne for reklamationsproceduren, som findes her.
VIII. Parternes ovrige rettigheder og forpligtelser
1. Kober erhverver ejendomsretten til varerne og bliver berettiget til at bruge en tjenesteydelse efter at have betalt prisen for varerne eller tjenesteydelsen fuldt ud. Medmindre andet er fastsat i gaeldende lovgivning eller fastsat i kontrakten, har koberen inden for den leverede og behorigt betalte tjeneste ret til en ikke-eksklusiv, territorialt ubegraenset og ikke-overdragelig ret til at bruge en del af tjenesten, der har karakter af et ophavsretligt beskyttet vaerk, udelukkende til kobers interne (personlige) behov og udelukkende i den periode og i det omfang, der folger af formalet med kontrakten. Medmindre andet er fastsat i gaeldende lovgivning, har Kober isaer ikke ret til at reproducere vaerket, oversaette det, bearbejde, modificere eller aendre det pa nogen anden made, distribuere, udlane, lease, udstille det eller offentliggore det, samt til at omga tekniske midler til beskyttelse af rettigheder eller udfore reverse engineering af vaerket. Der kan indgas en saerlig servicekontrakt for at opna tilladelse til at udlane, udleje, udstille eller offentliggore vaerket.
2. Kober anerkender, at softwaren og andre dele, der udgor e-shoppens webgraenseflade (herunder fotografier af tilbudte varer eller billeder af leverede tjenester) er beskyttet af ophavsret. Kober forpligter sig til ikke at udfore nogen aktiviteter, der kan gore det muligt for Kober eller tredjeparter at kraenke uden tilladelse eller bruge uden tilladelse softwaren eller andre dele, der udgor E-shop Web Interface.
3. Ved brug af E-shop Web Interface ma Kober ikke bruge mekanismer, software, processer eller metoder, der kan pavirke driften af E-shop Web Interface negativt. E-shop Web Interface ma kun anvendes i et omfang, der ikke begraenser rettighederne for andre af Saelgers kunder, og som er i overensstemmelse med formalet med anvendelsen.
4. I forhold til koberen er saelgeren ikke bundet af nogen adfaerdskodekser i henhold til § 1826 (1) (e) i civilloven. Saelgeren leverer ikke andre tjenester efter salget af varerne eller levering af de bestilte tjenester, bortset fra de tjenester, som saelgeren udtrykkeligt angiver pa sin hjemmeside ved individuelle varer eller tjenester.
5. Koberen anerkender, at saelgeren ikke er ansvarlig for fejl, der skyldes tredjeparts indblanding i webstedet eller fra brugen af webstedet i strid med dets formal.
IX. Beskyttelse af personoplysninger
1. Saelger opfylder behorigt alle sine forpligtelser i forhold til beskyttelse af personoplysninger. Af hensyn til klarheden har saelgeren udstedt en saerlig retningslinje for beskyttelse af personoplysninger, som opsummerer sagen.
X. Afsendelse af kommercielle meddelelser og cookies
Annulleret
XI. Levering
1. Medmindre andet er aftalt, skal al korrespondance vedrorende den respektive kontrakt leveres til den anden part skriftligt, pr. e-mail, personligt eller pr. anbefalet brev ved hjaelp af en postoperator (efter afsenderens eget valg). Korrespondance til Kober vil blive leveret til den e-mailadresse, der er angivet i Kobers Brugerkonto.
XII. Afsluttende bestemmelser
1. Hvis et forhold, der opstår i forbindelse med brugen af hjemmesiden eller et juridisk forhold, der er etableret ved kontrakten, indeholder et internationalt (udenlandsk) element, er parterne enige om, at forholdet er underlagt tjekkisk lov. Dette berører ikke forbrugerens rettigheder i henhold til generelt bindende lovbestemmelser.
2. Sælger er berettiget til at sælge varer under handelslicens, og sælgers aktiviteter er ikke underlagt nogen anden tilladelse. Køber kan henvende sig til sælger med eventuelle reklamationer. Hvis købers klage indgivet til sælger afvises, vil tvisten blive løst ved en kompetent domstol (dvs. en domstol med faglig og territorial jurisdiktion). Handelsinspektion udføres inden for sit referenceområde af det relevante handelslicensbureau. Køber kan også henvende sig til den tjekkiske handelsinspektionsmyndighed.
3. Organet for udenretslig bilæggelse (alternativ tvistbilæggelse) af forbrugertvister vedrørende de produkter og tjenester, der tilbydes, sælges, leveres og formidles af sælgeren, er den tjekkiske handelsinspektionsmyndighed, hvis internetadresse er: www.coi.cz.
4. Hvis en bestemmelse i denne aftale er eller bliver ugyldig eller ineffektiv, skal den erstattes af en bestemmelse, hvis betydning er så tæt på den ugyldige eller ineffektive bestemmelse som muligt. Ugyldighed eller ineffektivitet af en bestemmelse påvirker ikke gyldigheden af andre bestemmelser. Ændringer og tilføjelser til kontrakten eller GTC-C skal ske skriftligt.
5. Kontrakten, herunder GTC-C, arkiveres af Sælger i elektronisk form og er ikke tilgængelig, undtagen for opfyldelse af Sælgers forpligtelser i henhold til gældende lovgivning. Sælger skal efter anmodning stille teksten til rådighed for Køber.
6. Kontraktforholdet mellem Køber og Sælger indgås for den periode, der bestemmes af de kontraherende parters behørige opfyldelse af den respektive Kontrakt. Medmindre de indgåede kontrakter eller GTC-C foreskriver andet i særlige tilfælde, er de kontraherende parter ikke berettiget til at annullere kontrakten før dens korrekte opfyldelse.
7. Leverandørens kontaktoplysninger:
Adresse for levering: Canna b2b, Pražská 145, 261 01 Pribram II, Tjekkiet
E-mail-adresse: contact@cannabizoo.com
Telefon: +420 774 243 752
Disse generelle vilkår og betingelser for salg til kunder træder i kraft og har virkning fra den 1.9.2024.
Eksempel på formular til tilbagetrækning fra kontrakt i overensstemmelse med gældende lovbestemmelser:
Meddelelse om tilbagetrækning fra kontrakt
- Adressat:
E-mail-adresse:
- Lad mig informere dig om, at jeg trækker mig fra kontrakten om køb af disse varer (*)/om levering af disse tjenester (*)
- Bestillingsdato (*)/Leveringsdato (*)
- Købers navn og efternavn
- Købers adresse
- Købers underskrift (kun hvis denne formular sendes som papirdokument)
- Dato (*)
(*) Slet det relevante, eller udfyld data.